Monday, September 30, 2013

NOVEL: KAU TETAP MILIK AKU SELAMANYA (PART3)


       ''Wei, jom pergi Pavilion nak tak? Exam kan habis, enjoylah.'' Tanya aku. Baru petang boleh lagi nak jalan-jalan. Memang bosan gila. Nak buat kerja, exam baru je habis.

       ''Okay gak tu. Aku pun tengah bosan ni.'' Ujar Eliya

       ''Good. Set, sekarang jugak kita keluar.'' Cepat-cepat aku bangun nak pergi ke bilik untuk bersiap.

       ''Takkan nak pergi sekarang kot?!'' Jerit Eliya.

       ''Memang ar. Takkan nak keluar tahun depan. Dah cepat siap. Kalau tak aku tinggal.'' Ugut aku. Bukannya boleh percaya sangat kat minah ni, kalau bersiap mengalahkan mak datin. Aku terus masuk ke bilik dan bersiap.

********

       ''Nak buat apa datang sini?'' Tanya Eliya.

       ''Tanya lagi soalan serupa orang lembab. Nak enjoylah.'' Ujar aku selamba sambil melilau tengok apa yang boleh aku shopping.

       ''Agak-agak nak cakap aku lembab. Kalau aku lembab takdenya aku belajar sampai sekarang.''

       ''Yela-yela. Jom kita pergi kedai baju tu. Aku tengok ada baju yang cantik.'' Ujar aku sambil tarik tangan Eliya.

********

       ''Wei , aku dah tak larat ni. Kaki aku nak tercabut rasa. Kau tak penat ke dangan bawak barang lagi.'' Tanya Eliya sambil termengah-mengah. Kami berehat sebentar.

       ''Aku nak pergi ladies kejap, jaga barang-barang ni tau.'' pesan aku. Yelah barang mahal tu dibuatnya tercicir, mau sawan kejap. Hahaha

       ''Ye aku jaga. Takut sangat barang dia hilang. Cepat pergi nanti terkucil pulak kat sini.''

       Sedang aku berjalan hendak ke tandas, aku rasa seperti ada yang memerhati. Aishh . Dahlah tandas ni tersorok dari ramai orang dengan dekat dengan pintu keluar. Aku mempercepatkan langkah ke tandas. Baru hendak masuk, aku ditarik dan mulut aku ditutup dengan kain. Aku meronta-ronta ingin melepaskan diri, tetapi pautan diketatkan lagi. Penglihatanku kabur dan perkara terakhir yang aku lihat adalah tempat parking.

********

       Perlahan-lahan aku membuka mata. Samar-samar aku melihat keadaan di sekililing. Ada televisyen, sofa, aircond dan apabila aku ingin melihat di tepi aku, ada seorang lelaki sedang meniarap di sebelah aku. Menyedari keadaan ini, cepat-cepat aku melihat diri aku. Aku hanya dibaluti selimut tanpa seurat benang pun dan tanpa berfikir, aku sudah tahu yang lelaki ini dalam keadaan yang sama sepertiku. Jahanam lelaki ini. Aku menangis sepuas-puasnya. Dugaan apa yang telah Kau berikan kepadaku. Terbayang wajah ibu dan ayah yang telah banyak berkorban untuk aku dan aku telah menghancurkan impian mereka. Bagaimana aku mahu teruskan hidup

       Terasa seperti lelaki ini telah terjaga mungkin disebabkan tangisan aku, laju sahaja aku menoleh kerah lelaki ini. Siapa gerangan yang telah menghancurkan hidup aku sekelip mata sahaja. Apabila dia memusingkan badannya, aku terkejut dan marah. Daniel Asyraff. Ya Allah, bagaimana dia boleh berada di sebelah aku dan dalam keadaan yang paling memalukan. Aku mengesot ketepi sedikit bagi menjarakkan kedudukan antara aku dan dia. Jijik rasa bila memikirkan tentang apa yang telah dibuat oleh dia terhadap aku. Baru aku teringat tentang kata-katanya yang akan mendapatkan aku walaupun terpaksa menggunakan cara kasar.

       Tidak sempat untuk membuka mulut, kedengaran pintu diketuk. Aku berasa tidak sedap hati kerana dalam keadaaan yang begini dan rencana Daniel untuk mendapatkan aku. Cepat sahaja dia pergi kearah pintu setelah dia berpakaian dengan aku membelakangkannya. Riak mukanya tidak menunjukkan yang dia gelisah dan tidak bersalah dengan apa yang dia telah lakukan. Sementara dia berbicara dengan JAIS, kerana aku terdengar dia menafikan yang dia tinggal seorang. Aku memakai pakaian yang bertaburan di lantai serta tudung dan duduk di atas katil seolah tiada apa yang berlaku dan merelakan sahaja apa yang berlaku.

       ''Astagfirallahallazim. Kami dah agak pasti perkara yang sebegini berlaku. Harap je pakai tudung, tapi perangai nau'zubillah. Cepat bawa mereka ke balai dan telefon ahli keluarga mereka.'' Ucap salah seorang daripada lima orang yang sedang memandang aku dengan jijik. Tapi mereka tidak tahu apa yang telah berlaku bukan seperti yang mereka fikirkan. Aku tidak membantah walaupun dicemuh kerana mereka tidak akan percaya. Aku memandang Daniel dan dia hanya memandang lantai. Bagaimana aku harus berhadapan dengan ibu dan ayah. Aku mahu mereka bangga kerana aku bakal mendapat segulung ijazah tidak lama lagi.

********

       ''Anak tak kenang budi!! Apa salah aku sampai kau sanggup menconteng arang kat muka aku?!'' Marah En. Azman ayah kepada Humaira. Pap ! Tangannya hinggap ke pipi mulus Maira. Bagaikan halilintar apabila mendengar berita tentang anaknya ditangkap khalwat. Semua didikan telah dicurahkan kepada anaknya tetapi sanggup anaknya membuat onar. Mahu sahaja ditendang anaknya itu tetapi sempat ditahan oleh isterinya Pn. Maimun. Isterinya hanya mampu menangis ketika perjalanan dan sampai sekarang.

       ''Ayah ampunkan Maira ayah. Maira tak salah. Ini semua dirancang. Maira orang teraniaya. Ibu, pandanglah Maira. Jangan buat Maira macam ni.'' Pujuk aku. Walau macam mana sekali pun aku tidak akan berputus asa hendak meminta ampun kepada ibu dan ayah.

       ''Aku takkan ampunkan kau. Kau bukan anak aku lagi! Aku takde anak macam kau. Jom Maimun kita pergi dari sini.'' Ucap ayah sambil memengang tangan ibu. Terasa bagaikan batu besar menghempap diri aku apabila mendengar kata-kata ayah tadi. Empangan air yang aku tahan bercucuran mengalir.

       ''Jangan buat Maira macam ni ayah. Demi Allah, Maira tak buat perkara terkutuk ni.'' Pujuk aku. Ayah dan ibu hanya berlalu. Aku hanya boleh melihat sahaja kepergian mereka. Terasa bahuku di sentuh, aku berpaling. Melihat sahaja wajah ini, membuatkan aku benci yang amat. Cepat sahaja aku menepis tangannya.

       Sejak tadi, Daniel melihat adengan selepas selesai urusan tentang tangkap khalwat tadi. Mereka diberi beberapa hari untuk membuat apa yang penting sebelum mereka berkahwin.

       ''Jangan sentuh aku! Aku benci kau! Kau yang buat parents aku benci aku! Pergi dari sini!'' Jerit aku.

       ''You nak pergi mana? Dah malam, jom I hantar. Tak elok you nak jalan sorang-sorang, bahaya. You dahlah perempuan'' Pujuk dia.

       ''Kau tak payah tunjuk baik sangatlah! Aku perempuan ke lelaki ke suka hati aku nak buat apapun. Kau sibuk apahl?!'' Marah aku. Bila diingatkan apa yang berlaku, hati aku sebak kerana 'harta' yang telah aku jaga selama ini, hilang sekelip mata.

       ''You tu bakal isteri I. Mestilah I kena ambil tahu.''

       ''Siapa nak kahwin dengan kau hah?! Perasan!'' Ujar aku sambil hendak berlalu dari situ. Tidak betah hendak berlama-lama di sini.

       ''Tak nak kahwin dengan I? Ada lelaki lain ke yang nak kahwin dengan you? I rase takde sape dah nak kat you.'' Sinis dia berkata membuatkan aku berhanti melangkah. Tanganku ngengam menahan rasa marah. Berani dia bercakap soal ini.

       ''Apa kau ingat lepas apa yang kau buat kat aku, aku takut dengan kau? Hei! Aku takkan kahwin dengan kau!''

       ''Kalau you mengandung, siapa yang malu? I okay je tapi you yang teruk kena.'' Ugut Daniel. Terpana aku dengan kata-kata dia. Ada kemungkinan yang aku boleh mengandung. Walau bagaimana pun aku larikan diri daripada dia, pasti aku kena terima dia dalam hidup aku.

      ''Baiklah. Aku akan kahwin dengan kau. Tapi ada syarat yang aku nak kau ikut.'' Tekad aku berkata.

           

*Macam mane best tak ?? Harap korang enjoy ;)